Добре дошли в моя блог!


БЛОГЪТ ЗА ТЕАТЪР съдържа над 140 рецензии, интервюта, изследвания и наблюдения свързани с театъра и хората, създаващи театър.
В изкуството критикът е единствения независим ресурс на информация. Свидетели сме на системна подмяна на критиката с откровен ПР. Всяка реклама има за цел да поддържа в нас единствено "неудържим оптимизъм". Подценяването на критичността в едно общество води до потискане на самокритичността и умението ни да се самокоригираме, но най-вече до смазването на критичния дух. А критичният дух е онзи, който помага да отстояваме индивидуалните си свободи.
Приятно четене!

очаквайте

                                                               „НА РЪБА"
                                    авторски спектакъл на Александър Морфов

                              ПРЕМИЕРА -  16, 17, 18, 28 и 29 април 2015 г.,19.00 часа, Голяма сцена


Сценография – Никола Тороманов
Художник на костюмите – Тита Димова
Музика – Асен Аврамов
Хореография и пластична концепция – Анна Пампулова
Каскади – Асен Асенов
Участват: Деян Донков, Рени Врангова, Валери Йорданов, Дарин Ангелов, Деян Ангелов, Пламен Пеев, Теодор Елмазов, Албена Колева, Стоян Алексиев, Христо Петков, Велислав Павлов, Радена Вълканова, Илиaна Коджабашева, Албена Ставрева, Иван Юруков, Леарт Докле,Ева Данаилова, Благовест Благоев, Ивайло Димитров, Симеон Гълъбов, Златина Никифорова и оркестър „На ръба” – със специалното участие на група „Ревю”, музиканти и артисти.

Александър Морфов: Реквием за един отиващ си народ
„На ръба" е една емоционална, обща импровизация, за онова, което се случва в България. Нещо като реквием за държавата България, реквием за един народ, който си отива, който се стопява. Народ, който достойно и гордо съществува на този свят хиляда и триста години, но който не успя да устои на бруталните, алчни, безмилостни колизии на съвременната „демокрация""... и на собствените си низостни слабости и противоречия. Българската нация си заминава. Превърнали сме се в население, което едва оцелява в циничните условия на някаква фашистка, финансова общност, нарекла себе си – Европейска, която и пет пари не дава дали има, или няма такъв народ.

С „На ръба" искаме да споделим нашата тъга и болка по онова, което си заминава, болката за българския народ, който от година на година се стопява. Изгубилите се традиции, приемственост, празници – всичко онова, което моето поколение е запомнило, което сме се опитвали да предаваме на децата си. Тези ценности се загубват и имат смисъл единствено за някое телевизионно шоу или за някоя програма за изчезващи народности. Червената книга на българите! Това е тъжната страна на причината да правим „На ръба". А веселата... май няма такава!
(Из интервю пред БГНС) - изпратено от Народен Театър

  КОИ СА ТЕАТРАЛНИТЕ ПРЕМИЕРИ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ МЕСЕЦИ НА 2015


снимка от репетициите на "Къща на гнева" на Диана Добрева
Защо новата българска драматургия е предпочитана в последните години от театралните директори и режисьори е въпрос, който изисква сериозно внимание. В текста по-долу си позволявам съвсем за кратко да насоча вниманието ви към една от вероятните, но не единствени причини за този феномен. А също и да ви информирам за предстоящите премииери.


В следващия месец и половина ни очаква малък брой театрални премиери, но за сметка на това може да се каже, че са създадени от едни от най-представителните фигури на българския театър като режисьорите Възкресия Вихърова, Диана Добрева, Маргарита Младенова, Иван Добчев, Николай Поляков и др.
Месецът предлага пет премиери на софийска сцена, от които две са на нови български пиеси -„Тъмната стая“ от Георги Тенев и „Фантомна болка“ от Елена Алексиева, реж. Възкресия Вихърова“) и три – по текстове на доказани чужди автори: „Къщата на гнева“ от Диана Добрева по текстове на Фр. Г. Лорка, „Срещу течението на Хъдсън“ по текстове на Дж. Д. Селинджър и Тенеси Уилямс и „Олд Сейбрук и последният страстен любовник“ по Уди Алън и Нийл Саймън. През февруари (3-ти) е и премиерата на възстановения спектакъла на Явор Гърдев „Старицата от Калкута“ в Театър 199 с новото попълнение Лилия Гелева на мястота на Вяра Коларова. Също през февруари (15-ти) гостува сливенския спектакъл „Възхвала на колебанието“ от Георги Господинов на режисьорката Маргарита Младенова, а през март ни предстои друга нейна премиера в Народен театър на „Процесът против богомилите“ от Стефан Цанев. Отново през март е и премиерата на режисьора Иван Добчев от програма „Терминал 2“ по текстове на Георги Тенев „Книга за изгаряне“. Равносметката е повече от очевидната – следващият месец е доминиран от българска драматургия - четири съвсем нови български пиеси, една на Стефан Цанев, написана през 1969 и три, написани от режисьорите адаптации на чужди произведения или "по" чужди произведения.

Вероятно една от причините за главоломното нарастване на броя на поставена нова българска драматургия в последните години не е само в следствие на  неудържимия възход на таланта на пишещите, но и заради променената политика на Министерство на културата. В една от новите си методики (от предишното управелние на министерството от Вежди Рашидов) Министерството реши да поощри новите авторски произведения, поставени в държавен театър, с еднократна помощ в размер на 10 000 лева. Сигурно е, че това е добър стимул, който може да изкуши както стръвно нуждаещите се от изява пишещи, така и  директорите на театри, които знаем, че не дават на автора 10 000 лева, а най-често сума, която е десет пъти по-малка от тази. Друг е въпросът, че неяснотата на методиката не уточнява финансирането дали е за едно произведение или веднъж в годината на  отделен държавен театър, който поставя поне една нова българска драматургия. Ето и формулировката:
4.3. Средства в размер на 10 000 лв. еднократно за годината, за реализиране на нови български музикално-сценични и драматургични оригинални авторски произведения.

КОИ НОВИ СПЕКТАКЛИ ПРЕДСТОЯТ:

На 5-ти февруари от 19.00 ч. ( и на 6-ти от 20.30 ч.) в Театър "Сфумато" предстои да видим „Тъмната стая“ от Георги Тенев, който е и постановчик съвместно с Мирослава Гоговска на спектакъла. В него участват Весела Бабинова и Явор Бахаров (глас – Деница Даринова). Ето какво са написали от театъра за предстоящата премиера.
Явор Бахаров и Весела Бабинова в "Тъмната стая"
„Гласовете от студиото за озвучаване на филми. Дузина персонажи. Една загадъчна „тъмна стая“, която прилича на медицинска кутия за запазване от вредните въздействия вън.
Няколко двойки мъже и жени, които поставят на изпитание любовта си. Едно звукоизолирано помещение, толкова удобно за правене на любов, но в което само няма легло...
Тъмната стая ни очаква – дори да не знаем, че сме вече в нея.

„Законът за запазване на спомените все още действа, ежедневието е гора, в която ние се движим по самотни пътеки,отбягваме срещи, търсим самота. Търсим проходи през празното, търсим смърт между дърветата, ужасява ни натъкването на чужд живот. Но все някога ни се случва среща, засичаме се: пресичания, разминавания, някой бута колело, друг разхожда куче, физкултурници, любители на тичането, маниаци.

Весела Бабинова
Светът е изтъкан от нелеп и артистичен глад, всички претендират да са актьори в централни роли, никой не вижда черното куче, неприятелят-враг, най-важното, фокусиращата точка, която преминава съвсем близо, в периферията на нещата и измества с гравитацията си основата под краката ти.“
А също:
В „Тъмната стая“ героите на Явор Бахаров и Весела Бабинова водят опасна игра на прелъстяване и власт. Това прераства в насилие и страх. Извършва се пагубен експеримент за душите и телата. Спектакъл, близък до reality-формата, с цитати от инструментариума на сериалите, нахсинхрона, телевизионния дублаж.
Reality развлеченията експлоатират воайорството на публиката. Сериалите по сериен, матричен начин банализират сюжети и характери. Но сега, на сцената на театъра, нека погледнем в обратна посока. Към обратната страна на това банално съвременно занимание – към оголения живот в телевизионния сандък. Какво ли се случва с този живот вътре, в тъмната стая?
***
С този проект ние се върнахме при източниците на философията сфумато. Работихме много дълго, изтощително и разточително много.
Като автор на пиесата и на сценичното решение, аз опитах и успях да увлека в това двамата актьори, Весела Бабинова и Явор Бахаров. (Г. Тенев)

Явор Бахаров

„Тъмна стая“ е един процес, който премина през законите на откривателството, когато знаеш, че не всичко знаеш и само тогава можеш нещо наистина да научиш – за себе си, за героя си, за пиесата. И за професията. Спектакълът „Тъмна стая“ ще бъде финална точка на един път, в който авторството беше норма, а не репертоарната логика. Театър, подчинен на репетицията. Тя е основното място, сърцето на театралния процес. Минаха месеци, в които не преследвахме някакъв резултат и готово бъдещо представление, а имахме творчески съавторски път по посока на намерението. Текстът не като диктовка, която актьорите трябва с глас и тяло да препишат, а като отправна точка за пътешествие. Неслучайно сред най-важните съюзници в този процес стана Мирослава Гоговска, която е актриса педагог, преминала школата на „Сфумато“. Мира задълбочено познава както методологията на лабораторния театър, така и етиката на театралния процес, в който най-важна част е не премиерата, а репетицията.
Такива лабораторни опити не можем да си позволяваме често, но са задължителни за всеки, който смята, че се занимава с изкуството си задълбочено. (януари 2015)


сцена от репетициите на "Къщата на гнева"
 
На 14-ти февруари (събота) от 19.00 ч. в Театър „Възраждане“ е премиерата на „Къщата на гнева“ по текстове на Фр. Г. Лорка (в основата е пиесата „Домът на Бернарда Алба) – постановчик, сценарист и сценограф Диана Добрева, музика – Петя Диманова.
 
 
 
сцена от репетициите на "Къща на гнева"
 
 
В спектакъла участват седем жени, един мъж и едно дете - Донка Аврамова, Жана Рашева, Лилияна Шомова, Николина Янчева, Ивет Радулова, Филипа Балдева, Яна Кузова, Алесия Балдева (дете), Георги Златарев.

 
 
 
"Срещу течението на Хъдсън"
Също на 14-ти февруари (събота) от 19.00 ч. в Театър „Сфумато“ е премиерата на „Срещу течението на Хъдсън“ (по текстове на Дж. Д. Селинджър и Тенеси Уилямс)  -  проект, селектиран от Малък сезон 2014, копродукция с НАТФИЗ, с режисьори Борис Кръстев и Боян Крачолов и художествен ръководител Иван Добчев.
Участват Биляна Георгиева, Петър Дочев, Деян Георгиев, Ивайло Ангелов, Иван Николов, Тодор Дончев, Димитър Крумов, Каталин Старейшинска

"Възхвала на колебанието"
На 15-ти февруари (неделя) от 19.00 ч. в Театър „Сфумато“ гостува Сливенския театър с постановката на Маргарита Младенова „Възхвала на колебанието“ от Георги Господинов. Спектакълът за втори път гостува в София и е любопитен с това, че темата в него е близка до тази на сфуматовската премиера на Маргарита Младенова „Самолетът закъснява“, а именно за участта на българина от времето на прехода.
Участват Таня Йоргова, Деница Даринова, Десислава Касабова, Ивайло Гандев, Димитър Костадинов, Добромир Цветков и Михаил Илийков.
Ето какво е написала режисьорката:
„Възхвала на колебанието“ е представление за участта на българина от времето на прехода. За живия човек, който вече 25 години се съпротивлява на превръщането му в „електорална единица“; пази в паметта си трепетите, мечтите, мислите и вълненията на своето лично битие, които очертават човешкото му пространство, достойнството му на „свят в света“.
Вдъхновени от ранната поезия и късната проза на Георги Господинов, заредени от вечните  „парчета“ на „Бийтълс“, шестима млади актьори в творчески сговор и доверие към зрителя водят своята артистична битка срещу о-без-човечаването на живота. Време е за такава истина от сцената!“

На 26 февруари (четвъртък) от 19.00 ч. в „Театър София“ – голяма сцена е премиерата на „Олд Сейбрук и последният страстен любовник“ по текстове на Уди Алън (Олд Сейбрук) и Нийл Саймън (Последният страстен любовник). Режисьор е Николай Поляков, художник – Юлияна Войкова-Найман.Участват Николай Димитров, Милена Живкова, Силвия Петкова, Пламен Манасиев, Мартин Гяуров, Симона Халачева, Николай Антонов, Юлиян Рачков, Лора Мутишева, Йоанна Темелкова и Лилия Маравиля.

На 28 февруари (събота)в „Театър 199“ от 19.30 ч. предстои премиерата на „Фантомна болка“ от Елена Алексиева с режисьор Възкресия Вихърова. Като преподавател, основател и ръководител на „Театъра на голия охлюв“ към НБУ режисьорката Възкресия Вихърова в последните години се ограничи в рамките на създадения от нея театър и всяка нейна премиера, която е извън Университета е очаквана с нетърпение. В проекта участват Стоян Алексиев, Йорданка Стефанова, Михаил Милчев, Петя Силянова и Николай Марков.

В началото на март Народен театър „Иван Вазов“ кани на премиерата на Маргарита Младенова „Процесът против богомилите“ от Стефан Цанев.

В средата на март месец се очаква и премиерата на режисьора Иван Добчев в Театър „Сфумато“ на спектакъла „Книга за изгаряне“ от Георги Тенев. Проектът е част от програмата „Терминал 2“, който започна със спектакъла на Маргарита Младенова „Самолетът закъснява“. Сценографи на „Книга за изгаряне“ са Иван Добчев, Наталия Добрева и Ивана Ненчева. Музиката е на Христо Намлиев. Участват Георги Стайков, Цветан Алексиев, Кънчо Кънев, Цветан Даскалов, Александра Василева, Васил Ряхов, Дани Рашев, Силвия Станоева, Лилия Гелева и Георги Сиркатов.
 
 
ТРИ ПРЕМИЕРИ
10, 11, 12 септември
 
"ВЛИЯНИЕТО НА ГАМА ЛЪЧИТЕ ВЪРХУ ЛУННИТЕ НЕВЕНИ"
от Пол Зиндел
на ъгъла на ул. Будапеща и ул. Цар Симеон, в един бивш магазин
реж. Марий Росен
участват - Ана Вълчанова, Ива Вълкова, Петя Денева, Нели Монеджикова, Искрен Петков, София Бобчева (глас)
10, 11, 12, 14 септември
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
"Л Ю Б О В"
от Елин Рахнев 
Народен Театър
 
П  Р Е М И Е Р А
 
26 и 28 април 2014 г., 19.30 ч.
“Сцена на ІV етаж” на Народен театър „Иван Вазов”
 
 
 
Режисьор - Лиза Шопова
Сценография и костюми - Соня Деспотова
Музикално оформление - Петя Диманова
 Участват - Радена Вълканова, Христо Петков, Ева Данаилова, Никола Стоянов
 
                                              РАЗХВЪРЛЯНО ЗА „ЛЮБОВ”                                                      
Винаги съм знаел, че любовта първо е изпитание, а после всичко останало. Може би затова неизбежно се просълзявам, когато видя старец и старица, вплели длани една в друга. Приемам го като едно от съвършенствата на този свят. Знам също, че човек може да отложи и депресиите си, и самоубийствата си поради любов, и това прави любовта по-важна от всички медицини. Заради нея можеш спокойно и велико да скочиш от някой висок етаж и да пропътуваш като птица поне един миг от живота си.  Изобщо не е малко.
Прочетох стотици книги за любовта, изгледах хиляди филми, но така и нищичко не разбрах за нея. И не само аз. Затова ако някой ми каже, че разбира от любов, не му вярвам. Дори донякъде го съжалявам.
Винаги съм знаел, че най-много любов има в музиката. Вероятно защото е несподелена. Може би затова за мен музиката е най-великото изкуство. Много обичам писмата на Санд и Шопен, и мълчанието между Зелда и Фицджералд – това също е музика. Цял живот ги преписвам в себе си. Докато не пробих до кръв всичките си вътрешности. Някак с тези мисли започнах този текст. И пак с тях слагам точка. Но всъщност не знам дали в такива истории може да има точка. Не!
                                                                                                                               Елин Рахнев

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Антоний Аргиров
                                                              ХАМЛЕТ - РЕКВИЕМ
режисьор Ставри Карамфилов


 

На 7 март започнаха репетициите на мащабният проект на режисьора Ставри Карамфилов "Хамлет - реквием"( У. Шекспир).  "Хамлет - реквием" се реализира чрез европейско финансиране по програма "Културна столица 2019", както и с помощта на Столична Община и Общината на град Благоевград. Кастингът на спектакъла е много сериозен и новият български Хамлет се очертава да бъде един от най-провокативните театрални проекти. Режисьорът на спектакъла Ставри Карамфилов от 15 години живее в Ню Йорк, преподава в Нюйоркския университет и поставя на Камерната сцена на NYTW/ 4th Street Theatre.
.Спектакълът се поставя на сцената на Благоевградския Драматичен театър и е предвиден да се играе и на сцената на Театър "София".
Ето и екипът на "Хамлет - реквием"

режисьор  Ставри Карамфилов

сценография  Тита Димова
костюми Свила Величкова
музика Емилян Гацов - ЕЛБИ
 
Антоний Аргиров
Хамлет - Антоний Аргиров
Иван Юруков
Духът на бащата - Иван Юруков

Веселин Калановски
Клавдий - Веселин Калановски
Касиел Ноа Ашер
Гертруд - Касиел Ноа Ашер

Рая Пеева
Офелия - Рая Пеева
Веселин Мезекиев
Полоний - Веселин Мезеклиев

Димо Алексиев
Лаерт - Димо Алексиев
Ивайло Драгиев
Хорацио - Ивайло Драгиев

участват и Константин Икономов, Милена Копралева, Николай Кимчев и др.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ТЕАТРАЛЕН СЕЗОН 2013/2014
 
Две са очевидните тенденции през новия театрален сезон 2013/2014. Все по-голямата  пропаст между т.нар. комерсиален театър, на ръба на естрадата и буфонадата и този, който е упрекван в прекомерна сериозност. Другата тенденция е доминирането на нови български текстове в афишите, които също са разколебани  да бъдат или да не бъдат в полето на сериозното - сякаш замислянето е акт, обричащ продукта на търговски неуспех. Ако ние не вярваме в това, ще бъдем упрекнати в завист към успехите на комерсиалистите.  Затова любезно ще наричаме такива намерения - проекти с търговска цел. Нали финансовият успех бил единствено мерило за качество, според тях.

Знаем, че ползването на популярни лица обрича начинанието на успех, а тази година съвсем без свян злоупотребяват с това. В Сатиричен театър това се експлоатира със спектакъла „Скакалци“ от Ст. Л. Костов, в който участва целия екип на „Комиците“. Нали с „Вражалец“ комиците бяха впечатлили цял бивш министър председател в третото му и последно посещение на театър. Следващият „удар“ на Сатиричния театър е ноемврийската премиера на „Операция“ от Иво Сиромахов, с режисьор Борис Панкин, в който освен любимецът му Мариян Бачев, участва и Орлин Горанов. Друг подобен, зареден с търговски оптимизъм проект, е комедията на камерна сцена с еднозначното заглавие „Всички в леглото“  (25 септември) от Питър Куилтър, режисьор Веселин Ранков, постановка – Краси Ранков, участват – Александра Сърдчаджиева, Нона Йотова и Краси Ранков, добре познати на телевизионната и  широката публика. Първата премиера в Сатиричен ( 20 септ.) е на съвсем прясната монопиеса „Тиква!“ от Александър Урумов  („Лалугер“) с участието на наградения с А`Аскеер тази година за изгряваща звезда Димитър Живков („Живак“). В него главният персонаж е готвач, нает от известна актриса, с която той си фантазира, че има семейна връзка. Но най-амбициозният проект на театъра е драматизацията на Юрий Дачев по „Златният телец“ с режисьор Бина Харалампиева. В ролята на Остап Бендер е Калин Врачански,участват и Калин Сърменов , Йорданка Стефанова и самата Стоянка Мутафова, която на 91г. има две премиери през октомври в театъра.

Съвремената българската драматургия е доминираща в афишите. Ако преди години родната критика страдаше поради липсата на нови текстове,  напоследък пишещите за театър се увеличиха  лавинообразно. Само в тази предварителна прогноза сезон 2013/2014 се предлагат поне 20 нови текста.

Пловдивския фестивал  „Сцена на кръстопът“  на 10 септември започва с премиерата на „Възвишение“ по романа на Милен Русков, с режисьор Иван Добчев. Независимо, че изгоря част от театъра и беше под въпрос премиерата, тази драматазия, дело на Иван Добчев и Александър Секулов, е една от най-очакваните в театралните среди. В главните роли са Асен Блатечки и Бойко Кръстанов. Само два дена по-късно отново в пловдивския драматичен театър в камерна зала е премиерата на монодрамата „Речта на селския крал" от Румен Леонидов, сценичнит вариант и постановка са на Елин Рахнев, с участието на Дидо Манчев.

Първата премиера на „Народен театър“  през ноември също е на нов текст на Георги Тенев „Злият принц“, на който самият той ще е режисьор. Участват  Владимир Пенев, Христо Петков, Цветан Алексиев, София Бобчева, Христо Терзиев и Явор Бахаров.  След Нова година Георги Тенев ще режисира и друг свой текст „Червената планета“ на сцената на Театър „СФумато“ в рамките на големият проект на театъра „Изчезващата човечност“, който обединява общо пет спектакъла. Единият от тях е пиесата на Стефан Иванов „Между празниците“ с премиера през ноември. В „Изчезващата човечност“  участва и ателието на Асен Аврамов „Пулсиращият човек“ с хореограф Мила Искренова (27, 28 септември), Портрет на Мадона“ от Тенеси Уилямс, с реж. Димитър Сарджев (14 октомври) и „Нахлуването“ от Фр. Зонтаг, с режисьор – Стилиян Петров. Но може би най-любопитното е намерението на режисьорите Маргарита Младенова и Иван Добчев по случай 25 години от раждането на Сфумато през май да създадат проект с нееднозначното заглавие „Терминал 2“.

В Народен театър освен текта на Георги Тенев „Злият принц“ идва и премиерата на „Две“ от Таня Шахова за Елисавета Багряна и Дора Габе, с режисьор Юрий Дачев – участват Бойка Велкова и Мария Каварджикова. Голямата сцена на Народен театър е поверена на Ивайло Христов, който през септември започва репетициите на „Херкулес и авгиевите обори“ от Дюренмат. Традиционно заемащите голямата сцена като Явор Гърдев, Теди Москов и Александър Морфов все още не са уточнили заглавията, които биха поставили в края на сезона. А и Гърдев, и Морфов имат сериозни ангажименти извън България. Камерното пространство е дадено на режисьорката Деси Шпатова, която ще постави нов полски текст от Дорота Масловска „Всичко ни е наред“ , а Григор Антонов ще режисира „Хубавата Клара“ от Фасбиндер. В края на сезона Нина Боянова ще направи своя драматизация по разкази на А. П. Чехов „Черният монах“

Тетър 199 също е избрал за първа премиера на 11 октомври български текст. Режисьорът Бойко Богданов поставя своя драматизация по  фолклорни и текстове на Пенчо Славейков със загвалието „Вересии“.  Пак там в края на сезона ще има премиера на втората наградена пиеса в конкурса за драматургия на името на Славка Славова „Колекционерката“ от Радослав Чичев. Преди това актьорът Ивайло Христов, за когото този сезон ще е най-режисьорски, ще постави „Заешка дупка“ от Дейвид Линдзи Абер.

Театърът на Армията също започва сезона с български текст с премиерата на 8 октомври на комедията на Емил Атанасов „Да разлаем кучетата“, с режисьор Иван Урумов. Участват повечето актьори на театъра, като проектът с търговски дъх разказва за обичаите и нравите на българите, в това число и обичаят „тричане“.  Другият „удар“ на театъра е мюзикълът „Време за акули или бандитска опера“  с песни на Дони,  сценичната версия по „Просешка опера“ е на Николай Ламбрев. Новината в театъра е, че отварят до края на октомври нова камерна сцена с името „Миракъл“ с премиерата на  „Емигранти“ от Сл. Мрожек, с участието на Милен Миланов и Сашо Дойнов, режисьор е Диана Добрева, която се очаква след Нова година да постави драматизация по „Старопланински разкази“ на Йордан Йовков.

„Театър София“ отваря сезона на 27 септември с „Напразни усилия на любовта“ режисирана от Крис Шарков, започнал репетициите още миналия сезон и сякаш много повече останал в духа на предния шекспиров сезон. В спектакъла участват почти всички млади актьори на театъра, ще има песен, която ще се изпълнява на сцената от един актьорите, а музиката е на Георги  Георгиев (Остава, Homeovox).

И Малък градски театър е избрал за начало драматизацията на Мариус Куркински по три миниатюри на Н. Хайтов с обединяващото заглавие „Лодка в гората“ (3-ти октомври). Младежки театър също се е амбицирал да си поставя търговски цели и първата им премиера е мюзикъла „Някой го предпочитат... „  драматизация по филма „Някой го предпочитат горещо“ с музика на Кирил Дончев, режисьор Венцислав Асенов. В ролята на героинята на Мерелин Монро е Лилия Гелева, а преобличащите се с женски дрехи мъже са Герасим Георгиев и Владимир Зомбори. Директорът на театъра Владимир Люцканов ще режисира пиеса за 70 юбилей на Стефан Мавродиев , но все още не са се спряли на текст. Сериозната част от афиша се пада на режисьорката Маргарита Младенова, която февруари излиза с пиесата на Б. Брехт „Господин Пунтила и неговият слуга Мати“, а в края на сезона ще постави „Кавказкият тебеширен кръг“ във варненския театър. Нейният съмишленик режисьора Иван Добчев също ще постави Брехт, но в Народния театър, като е избрал за себе си „Добрият човек от Сечуан“.

 В Театър „Сфумато“  започва софийския театрален сезон на 9-ти септември с  „Илюзии“ от Вирипаев, под режисурата на Младен Алексиев. В първата постановка за сезона можете да видите Ирмена Чичикова, Стефан А. Щерев, Ирмена Чичикова и Васил Читанов.

Очевидно е, че новиият сезон е полуизпразнен от ярки мащабни събития. Нахлуването на новата българска драматургия, в повечето случаи лишена от осебени качества, присъствието само на няколко сериозни драматургични заглавия и самочувствието на примитивния комерс, ще ни поставят пред изпитание, но нали сме в търсене на родна идентичност.
Очаквайте по-подробна програма на театрите и техните премиери през настъпващия сезон 22013/2014
текстът, с малки съкращения, е публикуван в
Капитал Лайт
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Скици на сценографа Юлиян Табаков за "Веселите Уиндзорки" в Народен театър


Поредната доза Шекспир за този сезон ще е с премиера на 2, 9, 21, 31 май в Народен театър. Този път режисьор е англичанинът Ръсел Болъм, по известен с това, че преди години постави "Римска баня" на Ст. Стратиев в лондонски театър. Освен Юлиян Табаков за сценограф е поканен и Милчо Левиев за музиката на шекспировата комедия, а в ролята на Сър Джон Фалстаф - Филип Аврамов. Участват - Иван Бърнев, Рени Врангова,Стефания Колева, Пламен Пеев, Любомир Петкашев, Сава Драгунчев, Иван Юруков, Александра Василева, Стоян Пепеланов, Христо Чешмеджиев, Дарин Ангелов, Деян Ангелов, София Бобчева, Илиана Коджабашева, Божана Мановска, Борислава Стратиева, Евелин Костова, Рада Кайрякова и Цвета Дойчева.

 ЯВОР ГЪРДЕВ ЗАПОЧНА РЕПЕТИЦИИ В МЛАДЕЖКИ ТЕАТЪР ПО ТЕКСТ НА ИТЪН КОЕН

Явор Гърдев
Режисьорът Явор Гърдев избра дебютния театрален текст на Итън Коен (братя Коен) „Почти представление” за следващата си премиера в Младежки театър (17, 18, 19 май). 
Младежки театър организира още през април (15 април, 19 ч.) майсторски клас с режисьора. Входът е свободен.

На 25 март започнаха репетициите на „Почти представление” с оригинално заглавие "Almost an evening", която се състои от три едноактни пиеси, поставени за първи път в Ню Йорк Офф Бродуей през 2008 г. Сценограф на спектакъла е Чавдар Гюзелев, на костюмите е Даниела Олег Ляхова, а музиката традиционно е поверена на Калин Николов. Преводът е на Жозеф Бенатов. Участват: Михаил Билалов, Георги Стайков, Веселин Мезеклиев, Иван Несторов, Станка Калчева, Искра Донова, Анастасия Лютова, както и младите Елена Телбис, Юлиян Петров и Николай Йовин.
Трите сатирични кратки пиеси се състоят от частите „Чакане”, „Четири пейки” и „Дебат”. В „Чакане“ един мъж се изправя срещу несигурно бъдеще на несигурно място, което прилича на обикновена чакалня… за рая или ада. Умира ли надеждата, ако сме мъртви? Неговата тревожност и отчаяние ни препращат към творбите на Кафка, Сартр, Бекет и Пинтър.
Вихте откъс от американски спектакъл тук: 

В „Четири пейки” се сблъскваме с необичайната среща между добронамерен тексасец и високомерен англичанин от тайните служби. Тази среща променя и двамата, но само единият оцелява.
 В „Дебат“ властният и нетърпящ възражения старозаветен Бог безмилостно обижда новия Бог на любовта. Вулгарността и злобните нападки завършват с неочаквано възмездие. Всички последвали обрати и промени на гледната точка (в това дори се включват и зрителите) водят до конфликти, които са не по-малко смешни от първоначалния дебат.
Итън Коен , носител на четири Оскара и девет номинации за Оскар, заедно с брат си Джоуел Коен създават филмите „Големият Лебовски”, „Фарго”, „Няма място за старите кучета” и др. От 2008 г. Итън започва да пише и театрални пиеси, като дебютът му е именно с  "Almost an evening"в Атлантик Тиътър Къмпани на Офф Бродуей, в годината, в която е номиниран за Оскар за режисура и сценарий на „Няма място за старите кучета”.
Част от критиката не е много любезна към дебюта на Коен, като коментират, че освен пиесата „Дебат”, която успява да е провокативна и оригинална, останалите две части съдържат много богословски и философски въпроси, които са по-подходящи за четене, отколкото за гледане, според американската преса.
Положителната критика сравнява стила на Коен с този на Бекет, Кафка и Едуард Олби, като отбелязва, че вероятно няма да ги стигне, защото Итън Коен остава все още по-добър в киното. В коментар от местен зрител Коен е обвинен в използването на твърде вулгарен език, псувало се непрекъснато и на зрителката и идвало да измие устата на актьорите, защото всичко това било проява на лош вкус.
Обръщането към кратките сатирични пиеси на Коен ми напомнят на избора на режисьора Явор Гърдев да съчетае по свой  избор откъси от израелския автор Ханох Левин и да ги превърне в спектакъла „Старицата от Калкута” (Театър 199), обвиняван също в ползването на вулгарен език, както и показването на непристойни за по-консервативната публика сцени.

 НЕ ПРОПУСКАЙТЕ: 
На 15 април от 19 часа в Младежки театър ще се проведе майсторски клас с режисьора Явор Гърдев. Входът е свободен.

Режисьор на Old Vic и Royal Shakespear Company започна репетиции в Народен театър на "Веселите Уиндзорки"

Филип Аврамов - Сър Джон Фалстаф


Първи май е премиерната дата в Народен театър на "Веселите Уиндзорки" от У. Шекспир. Режисьорът Ръсел Болъм ползва превода на Валери Петров. В екипа му са сценографа Юлиян Табаков, пластика - Александър Илиев, драматург - Георги Борисов

Разпределение:

Russell Bolam
СЪР ДЖОН ФАЛСТАФ   –  ФИЛИП АВРАМОВ 
ФЕНТЪН   –   ИЛИАНА КОДЖАБАШЕВА
ПЛИТКОУ- мирови съдия   –   ЛЮБОМИР ПЕТКАШЕВ
ХАПЛЮ- племенник на Плиткоу  –  САВА ДРАГУНЧЕВ
ФОРТ - уиндзорски гражданин -   ИВАН БЪРНЕВ
ПЕЙДЖ -  уиндзорски гражданин – ПЛАМЕН ПЕЕВ
МИСТРИС ФОРТ – СТЕФАНИЯ КОЛЕВА
МИСТРИС ПЕЙДЖ – РЕНИ ВРАНГОВА
ОТЕЦ ХЮ ЕВЪНС - свещеник, родом от Уелс – СТОЯН ПЕПЕЛАНОВ
ДОКТОР КАЙУС- лекар французин – ИВАН ЮРУКОВ
ХАЗАИНЪТ на хана „При Жартиерата“ – ХРИСТО ЧЕШМЕДЖИЕВ
ПИСТОЛ - пройдоха от компанията на Фалстаф, РЪГБИ - слуга на доктор Кайус,  СЛУГA НА СЕМ. ПЕЙДЖ – ДАРИН АНГЕЛОВ
НИМ - пройдоха от компанията на Фалстаф, СЕМПЪЛ - слуга на Хаплю,  
СЛУГA НА СЕМ. ПЕЙДЖ – ДЕЯН АНГЕЛОВ
АНА ПЕЙДЖ -  нейна дъщеря – СОФИЯ БОБЧЕВА
МИСТРИС СКОКЛИ -домакиня на доктор Кайус – АЛЕКСАНДРА ВАСИЛЕВА
УИЛЯМ - момченце, син на Пейдж – ДЕТЕ НА ОКОЛО 10 ГОД. ВЪЗРАСТ
РОБИН  - паж на Фалстаф – ДЕТЕ

информация от театъра:

РЪСЕЛ БОЛЪМ постави на лондонска сцена, в театър ARCOLA,  „Римска баня” от Станислав Стратиев.
Ето и отзиви на английските медии за работата му по постановката:
Из отзивите в английските медии: „Към имената на Вацлав Хавел и Славомир Мрожек сега можем да добавим и българина Станислав Стратиев, чиято пиеса получава своята закъсняла премиера в нова, искряща версия на Джьстин Бутчер. Постановката на Ръсел Болъм има феноменална енергия. Стратиев се разкрива като великолепен автор, който разбира, че комедията е най-доброто оръжие за подкопаване на властта на държавата.” („Гардиан”); „Метафоричен български фарс може и да не звучи като рецепта за хубава вечер, но Стратиевата „Римска баня”, умно адаптирана от Джъстин Бутчер, е една завладяваща, проницателна сатира за това как можеш да се окажеш безотечествен в собствения си дом.” („Индипендънт”);„Цялата трупа придава невероятна виталност и играе с огромна енергия от началото до края. Представлението е безспорно изключително смешно!” (Бритиш Тиътър Гайд).

Снимки от репетициите на премиерния спектакъл "Морски пейзаж"

Жорета Николова в ролята на Нанси
ПРЕМИЕРА - 29 МАРТ Сцена на четвъртия етаж, Народен театър "Иван Вазов"
от Едуард Олби (превод Красимира Джисова)
постановка и музикална картина - Петър Денчев
сценография и костюми - Чавдар Гюзелев
участват - Валентин Ганев, Жорета Николова, Владимир Пенев, Светлана Янчева

снимки - Калин Николов


Владимир Пенев в ролята на Лесли
Жорета Николова и Светлана Янчева в ролята на Сара
Жорета Николова, Валентин Ганев в ролята на Чарли,
Владо Пенев, Светлана Янчева
Петър Денчев - режисьор


          Снимки от спектакъла "Ромео и Жулиета"

                         (от У. Шекспир, превод Валери Петров)


Премиерата предстои на 19-ти, 21-ви, 22-ри и 23-ти март.

Режисьор - Николай Ламбрев - Михайловски. Музика - Дони, текст на песните - Петър Анастасов, сценограф - Нина Пашова, хореография - Мила Искренова (по-долу вижте разпределението на ролите)
Радина Кърджилова

Веселин Анчев, Радина Кърджилова
Радина Кърджилова, Явор Бахаров 
Георги Къркеланов и Веселин Анчев
Мирослав Косев, Веселин Анчев
Радина Кърджилова
Явор Бахаров, Радина Кърджилова

Участват:

ДЕЙСТВАЩИ ЛИЦА И ИЗПЪЛНИТЕЛИ

Княз Ескал                                        Милен Миланов

Парис                                                  Йордан Алексиев

Монтеки                                             Стойко Пеев

Капулети                                            Мирослав Косев

Ромео                                                    Явор Бахаров

Меркуцио                                            Георги Къркеланов

Бенволио                                             Ангел Генов

Тибалт                                                  Веселин Анчев

Брат Лоренцо                                      Илия Добрев

Брат Джовани                                     Тигран Торосян

Синьора Монтеки                             Гергана Данданова

Синьора Капулети                            Антоанета Добрева – Нети

Жулиета                                               Радина Кърджилова

Дойка                                                   Албена Колева (гост)

СЛУГИ И СЛУГИНИ КАПУЛЕТИ

Пиетро                                                               Александар Алексич (гост)

Грегорио                                                           Михаил Петров (гост)

Капулета 1                                                       Станислава Николова (гост)   

Капулети 2                                                       Ина Георгиева (гост)

Капулети 3 (Анджелика)                          Аделина Петрова (гост)

СЛУГИ И СЛУГИНИ МОНТЕКИ

Балтазар                                                           Ивайло Димитров (гост)

Абрам                                                                Тигран Торосян

Антонио                                                            Емил Никифоров (сътрудник)
Монтека 1                                                        Екатерина Стоянова
Монтека 2                                                        Мариела Станчева (гост)

Първи страж                                                    Йордан Алексиев
Втори страж                                                    Александър Алексич (гост)
Първи свирач                                                  Михаил Петров (гост)
Втори свирач                                                  Константин Соколов (гост)
Циганка                                                             Екатерина Стоянова
Дух                                                                      Мариела Станчева (гост)



ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ 15 МАРТ - 7 АПРИЛ




Галин Стове, Яна Борисова
Още на 18-ти (понеделник) ви препоръчвам да отидете на открития театрален клас (вход свободен) с Галин Стоев в Младежки театър (19.00 ч.), където театралният режисьор ще разкаже за работата си. Оставям на вас да проучите подробности от биографията му. Само ще припомня, че Галин Стоев  е от малкото български режисьори успели да се утвърдят извън България. Преди години гостува на сцената на Народен театър като режисьор на Комеди Франсез – френската театрална крепост, а 2011 –та гостува на „Варненско лято” с „Животът е сън”( Театър де ла Плас – Лиеж, Белгия) У нас в последните години той остана верен на тандема си с авторката Яна Борисова, с която направиха „Малка пиеса за детска стая”(2007 г.), „Приятнострашно” (2009 г.), а в момента работят и над филма „Безкрайната градина”, на който Галин Стоев е режисьор, а Яна Борисова сценарист. На 5 април ни очаква най-новата им театрална премиера „Хората от Оз” (19.30 ч.), отново в Театър 199 и почти със същия актьорски състав както в предните постановки – Радена Вълканова, Вежен Вълчовски, Стефан Вълдобрев и този път със специалното участие на Цветана Манева и Атанас Атанасов.

"Разбивачът на сърца"
Ако сте пропуснали на 11-ти март да гледата премиерата в Сатиричен театър „Разбивачът на сърца. Дон Жуан от Сохо” от Патрик Марбър, с режисьор Здравко Митков, можете да наваксате на 17-ти март от 19,30 ч. Пиесата е съвсем нова от 2006-та от автора на „Отблизо” (Closer”) с оригинално заглавие „Дон Жуан от Сохо” – осъвременена версия по Молиер. Това е и първият спектакъл в Сатирата, избран да се поставя от новия временен директор на театъра – Калин Сърменов (Милото), който е и участник в представлението. Честа практика в българския театър е новите директори актьори, при стъпването си в длъжност, да започнат да развиват интензивна актьорска дейност – вероятно властта действа като афродизиак за таланта...

Междувременно извъниституционалния театър на сдружение „36 маймуни” има две премиерни събития – пърформанс четения на млада немска драматургия. На 15, 16, 17-ти март представят „Улица към плажа” от Улрике Фрайзинг, режисьор Петко Стоянов, с участието на Елена Димитрова, Здрава Каменова, Анета Янкова-Пърликова, Николай Чилов и Васил Читанов. На 22, 23, 24-ти март (виж тук часовете) режисьорката Гергана Димитрова („Праехидно”) представя „Наречен Господин” от Филип Льоле. Участват Ива Тодорова, Васил Читанов и Петко Каменов. И двата пърформанса-четения са в Музея за съвременно изкуство „Софийски Арсенал” (бул. „Черни връх” 2 ).




фотография Иван Дончев
На 19, 21, 22, 23, 27-ми март са премиерните представления на „Ромео и Жулиета” в Театър на българската армия, режисьор Николай Ламбрев – Михайловски. Музиката на спектакъла е на Дони, а текстовете на песните са на Петър Анастасов. В емблематичните роли са Явор Бахаров и Радина Кърджилова. Във вероятно зрелищния музикално-танцовален спектакъл участва почти целият екип на театъра. ” В тази Шекспирова Верона на враждата, ненавистта и човешката непочтителност няколко млади и няколко по-стари люде искат нещо друго, нещо по-различно от битуването в злоба, омраза и противопоставяне до смърт. Битуване в познатото и непоклатимото: благополучие, шанс и успех. Искат живот и съдба различни, от тези, в които са потопени поради неизбежна родова принадлежност. Търсят се едни други, подават си ръце, разтварят души едни към други, за света и живота наоколо... И двама сред тях, момчето и момичето – Ромео и Жулиета се откриват в осъзнато съпричастие за любов, живот, единомислие... Въпреки всичко” – пише за спектакъла режисьорът.

В Народен театър „Иван Вазов” излизат с три премиери. „Морски пейзажи” от Едуард Олби е поверен на режисьора Петър Денчев на Камерна сцена. Премиерата е на 29-ти март. Сценограф е Чавдар Гюзелев, а актьорския състав е повече от убедителен – Валентин Ганев, Жорета Николова, Владимир Пенев и Светлана Янчева.
Втората премиера за сезона на пиеса на Стефан Цанев  е „Духът на поета” на 7-ми април, Камерна сцена на Народен театър, с режисьор Маргарита Младенова с традиционния за нея екип от сценограф – Даниела Олег Ляхова и композитор Асен Аврамов. Действащите лица са Валентин Танев (Захари Стоянов), Христо Мутафчиев (Стефан Стамболов) и Павлин Петрунов (Гунчо, телохранител на Стамболов).
Ден преди това, на 6-ти април, е премиерата на „Търси се стар клоун” от Матей Вишняк, постановка Ивайло Христов на Сцена на четврътия етаж на Народен театър. Участват Марин Янев, Стафан Мавродиев и Илия Добрев.
На 4, 5, 6-ти април от 19.00 ч. в Малък Градски театър е премиерата на „Посещението на старата дама” от Фридрих Дюренмат с режисьор Бина Харалампиева. Участват Анета Сотирова, Любомир Ковачев, Емил Котев, Иван Петрушинов, Веселин Мезеклиев, Албена Михова, Петър Калчев, Пенко Господинов и др.




МРЪН-МРЪН
...нека говорим за нас

21 февруари, 1 март - 19.00 ч. Театър Сфумато
21 март - 21.00 ч. Театър Сфумато



Идея и концепция: Татяна Соколова и Росен Михайлов

Премиерата на спектакъла се състоя на 22. 12. 2012 г.
В съавторство и изпълнение на: Татяна Соколова, Росен Михайлов, Милен Петров, Александра Димитрова, Владислава Димитрова, Роберта Ганова, Александър Крумов, със специалното участие на Стоян Минев - Чочо и др.




След успеха на танцовия дует “Empty heart’s spaces” (Празни сърдечни пространства), представен в Загреб и София - 2011/12, хореографите Татяна Соколова и Росен Михайлов създават цялостен спектакъл върху идеите на миниатюрата. През последните няколко месеца двамата хореографи работиха с артисти от различни жанрове на изкуството, които експериментираха и направиха свои коментари по темата.


Спектакълът “Мрън-мрън… нека говорим за нас” интерпретира нашето днес и сега - разкъсано между предразсъдъците и традициите на миналото и понякога самоцелните блянове за едно по-еволюирало и модерно бъдеще. Разказ за объркания свят на страхове, фикции и реалности, показан през ведрия и ироничен поглед на авторите и участниците.




“Ние сме това което обичаме,
това което желаем,
и това от което не може да избягаме... "

Спектакълът съчетава движение, видео, музика и текст. Пъзел от изненадващи срещи на съвременна хореография, музикална предкласика, видео реалити, неподправеното присъствие и преднамереното отстъствие на някои от участниците.
Спектакълът е копродукция на танцова компания “Хетероподи” и театрална работилница “Сфумато”, създаден в партньорството на НБУ.


Проектът е съфинансиран от Столична програма “Култура” 2012 г. на Столична община и се реализира в подкрепа на кандидатурата на София за европейска столица на културата - 2019г.
Екипът на спектакъла благодари на Д-р инж. Лъчезар Цоцорков за подкрепата




----------------------------------------------------------



Фотографии от предстоящата премиера на Теди Москов в Народен театър "РИЧАРД III" - 15, 16, 17 и 23  февруари




режисьор Теди Москов, сценограф  Божидар Симеонов, костюми Свила Величкова, хореограф Борис Радев, музика Антони Дончев. В ролята на Ричард III  Георги Мамалев, участват Борислав Стоилов, Йосиф Шамли, Георги Спасов, Илиана Коджабашева, Радена Вълканова, Параскева Джукелова, Теодор Елмазов, Жорета Николова, Симеон Гълъбов, Евгени Будинов, Елина Калинова, Никола Додов, Росен Митров, Кирил Денев.
Фотограф - Атанас Кънчев








Четири театрални премиери за една седмица 

От 11 – 17 февруари само в София има четири театрални премиери.

На 11-ти и 12-ти февруари от 19,30 ч. излиза независимият музикално-танцов пърформанс на Ирина Голева „Тълковен речник” в алтернативното пространство „Фабрика 126”[1]. „Тълковен речник“ е създаден на базата на девет музикално- движенчески миниатюри и импровизации, в основата на всяка една от които стои определена дума и личното решение за значението й. Те изграждат три сюжетни части, доближавайки цялостната структура на представлението до структурата на жанра „хайку“ – най-късата поетична форма в световната литература, притежаваща чистотата, завършеността и дори празнотата на една нота.” – това са написали за себе си създателите на проекта Ирина Голева (сдружение „По действителен случай”) – автор на концепция и Деница Дикова (танцьор и съавтор) и Алексанъдр Даниел (музикант и съавтор), костюми и сценична среда – Велика Прахова, асистент костюми – Христина Крумова.

На 14-ти и 15-ти февруари в Младежки театър и премиерата на спектакъла на Десислава Шпатова по мотиви от „Из живота на марионетките” на Ингмар Бергман, сценограф – Николета Найденова, мултимедии – Николай Иванов. В представлениенто участват директора на театъра Владимир Люцканов (Петер), Николай Луканов, Мая Бабурска, Койна Русева, Малин Кръстев, Станка Калчева, Веселина Конакчийска, Вихър Стойчев.  ПЕТЕР: Мисля си така: идната седмица ще бъде по-добре. Аз съм жив човек, обкръжен от други живи хора. Логично погледнато, би трябвало да се променям с всяка секунда. Значи, утре ще намеря решение. Или може би вдругиден, след седмица. Притежавам безразсъдно положително отношение към самия живот. O, да! Е, разбира се, че е жестоко, деца гладуват, хората си вадят червата едни на други, левкемията на близкия ти приятел хич не е за пренебрегване, но, по дяволите, колко е хубава есенната утрин, а и вкусната храна е хубаво нещо, да преуспяваш, е прекрасно, да печелиш: пари — полезно.”

Параскева Джукелова, Георги Мамалев по време
на репетиции
На 15-ти, 16-ти, 17-ти и 23-ти февруари е премиерата в Народен театър „Иван Вазов” на „Ричард III” на режисьора Теди Москов, сценограф – Божидар Симеонов, костюми – Свила Величкова, хореограф – Борис Радев, музика – Антони Дончев. В ролята на Ричард III е Георги Мамалев, участват Борислав Стоилов, Йосиф Шамли, Георги Спасов, Илиана Коджабашева, Радена Вълканова, Параскева Джукелова, Теодор Елмазов, Жорета Николова, Симеон Гълъбов, Евгени Будинов, Елина Калинова, Никола Додов, Росен Митров, Кирил Денев.
Текстът на пиесата „Ричард III" е отпечатан за първи път анонимно през 1597 г. в т. нар. „кварто" (малко по размер) издание, а година по-късно – като трагедия, излязла изпод перото на Уилям Шекспир. При отпечатването на известното Първо фолио със съчиненията на Шекспир през 1623 г. трагедията е причислена към неговите исторически драми – четвърта поред от тетралогията „Хенри VI". Сюжетът й обхваща последните години от борбата за английския престол в средата на петнайсети век, популярна като Войната на розите заради изображенията на гербовете на воюващите родове – Йорк и Ланкастър, съответно с бяла и с червена роза.
Не е известно дали Ричард III е притежавал физическите недъзи, с които е изобразен в пиесата на Шекспир, или те са плод на въображението и отношението на автора. Истината е, че бъдещият крал не може да прости на брат си Едуард, който поема короната, и решава да си отмъсти. Погубва голяма част от членовете на кралската фамилия и убива собствените си братя, за да си разчисти пътя към властта.
По време на управлението на Ричард III неговият доверен Бъкингам организира неуспешно въстание, с което да върне трона на законния престолонаследник Ричмонд. Около две години след коронясването си Ричард е убит в битката при Босуърт. По време на сражението, в резултат на което Ричард ІІІ губи короната, той загубва коня си. Оттам и крилатата реплика: „Заменям кралство за кон!" Ричард е последният крал, убит при сражение.
Режисьорът представя работата си като балканска „Шекспир чорба" – колаж от класическата драматургия и свободната интерпретация на елементи от пиесата, типична за режисурата на Теди Москов. През призмата на забавлението и очарованието тя повежда зрителя към сериозните теми за деспотичната власт, цинизма, погазването на закона, на морала, на семейството.”

Иво Желев, Силвия Станоева
От 16-ти до 20-ти в пет поредни вечери е премиерата на спектакъла на режисьора Веселин Димов (сдружение „Театрална компания МОМО) в Art hall Vivacom „Любовният живот на съвременните роботи” по  Бернар Мари Колтес, Патрик Марбър и Игор Бауерзима, с участието на Иво Желев и Силвия Станоева (номинация за ИКАР 2013 за „Клер, Мадам, Соланж”, реж. Касиел Ноа Ашер)
Първата част на спектакъла е по откъс от пиесата „69” на швейцарския драматург Игор Бауерзима. Тя е базирана върху скандалния случай с "Ротенбургския канибал" в Германия през 2001-ва, когато с обява в сайт Armin Meiwes намира любовника си Bernd Brandes, който се съгласява да бъде убит и изяден от него. В спектакъла световният правен, морален и психиатричен прецедент е база за разсъждения за това как се променя любовта. Във времето, в което повечето срещи се случват в интернет, консуматорството превръща празнотата в живота в буквален „глад” за Другия, а подменените ценности променят качествено и нуждата от близост.
„Отблизо” от Патрик Марбър е втората пиеса в „Любовният живот на съвременните роботи”. Откъсът, избран от Веселин Димов, изследва любовта във века на стриптийза, порното и крайния материализъм. Мъжът създава образ на жената, в който тя влиза. Опасно е обаче да се вживееш в него дотолкова, че да го превърнеш в идентичност. Така отчаяно влюбеният в стриптизьорката клиент получава услугата, за която плаща, но не и удовлетворението от истинската интимност. Ролите стават реалност, а близостта и любовта – фикция.
Третата, финална част на спектакъла е и основното вдъхновение за проекта. „В самотата на памуковите полета” е философски текст от 80-те години на френския драматург Бернар Мари Колтес, издаден година преди да почине от СПИН. Продължител на традицията на френския вербален театър, той е диалогично размишление за сблъсъка между нуждата и страха от Другия. Действието се развива „от другата страна на времето” – в тъмните часове на нощта, където се срещат Дилър и Клиент. Дилърът настоява да разбере какво иска Клиентът. Клиентът иска да разбере какво предлага Дилърът. Става опасно, когато ги заобиколят призраците на страха, сексуалността, потиснатата вина, агресията и желанието за удовлетворение. Играта на купуване и предлагане не може да се увенчае с успешна сделка, ако отчуждението вземе връх над желанието за комуникация…”



[1] Фабриката 126 - бул. Мария Луиза №126
(бившата мелница до Надлез Надежда, до входа на метро-станция „Кн. Мария Луиза“)






ТЕАТЪРЪТ НА НБУ И ВЪЗКРЕСИЯ ВИХЪРОВА С НОВ ДОМ В "СЪЛЗА И СМЯХ"

Ася Иванова

Първата среща на достъпна територия е с "Ковачи" от Алек Попов и режисьор Възкресия Вихърова


Ако скърбим за това, че театърът с многогодишна история "Сълза и смях" вече е закрит като самостоятелна институция и е превърнат просто в "сцена" към "Народен театър", то радостното е, че поне дава подслон на дълго неглижирания и отдалечен от родния "Бродуей"  университетски театър към НБУ.

На 11 февруари от 17,30 ч. Университетският театър ни кани на пресконференция по повод новото им начала в "Сълза и смях", а час по-късно от 18,30 ч. представят и спектакъла си "Ковачи", с режисьор Възкресия Вихърова, текст - Алек Попов. Представлението има номинация за "ИКАР - 2013" за поддържаща женска роля на Ася Иванова и номинация А`АСКЕЕР 2012 за съвременна българска драматургия.
Прочетете повече за спектакъла "Ковачи" ТУК
В Университетски Театър НБУ се представят следните спектакли: ” Египетска приказка” реж. Е. Панайотова; ”БИТ”, реж:,В.Вихърова; ”Ковачи” реж.В.Вихърова; “Храброто куче” реж.Св Николов, М ,Станоевич  и Соня Евалд; “Аз Фойербах” моноспектакъл проф.В.Димитров; ”Домът на Бернарда Алба” реж. В.Вихърова;”Новите дрехи на царя”-група за Алтернативен театър; ” Ела Легни върху мен” и “Летене” реж. доц.Сн. Петрова;”Метаморфози’ и “ 33 припадъка” реж. доц. Е Волицер; “Три пъти бяло” хореограф ст.ас. А.Пампулова; “Хоровод” реж. ст. Ас . А. Иванова, Д. Попова и Д.Манева;”Роберто Зуко” реж. А.Блатечки и Д.Попова

ТЕАТЪР СФУМАТО
"МЕДЕЯ, МАЙКА МИ"
ПРЕМИЕРА - 14. 12. 2012 г.

„Светът отива на зле. Той е изхабен, но неговото изхабяване вече не се брои. Старост или младост – човек вече не брои по този начин. Светът има повече от една възраст. Мярата на мярата ни убягва... Нито пълнолетие, нито криза, нито дори агония. Нещо друго... Театрална реч, речта на Хамлет пред театъра на света, на историята и на политиката. Епохата е откачила. Всичко, като започнем от времето, изглежда в безредие, неправилно или разглобено. Светът отива на зле, той се хаби, с мярата, с която расте...“

                                                                                                                           Жак Дерида

 

от Иван Добчев в съавторство със Стефан Иванов

спектакъл на Иван Добчев и Маргарита Младенова

сценография и костюми Даниела Олег Ляхова

музика Асен Аврамов

участват Маргита Гошева, Елена Димитрова, Невена Калудова, Димитър Николов, Бойко Кръстанов, Ивайло Драгиев, Антонио Димитриевски, Станислав Ганчев

 

ПРЕМИЕРА 14.12.2012 г.




















РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА РИЧАРД III

Започнаха репетициите на Ричард III-ти  в Народен театър. Режисьор е Теди Москов, който вкарва в шекспировата пиеса и пиесата на Йордан Радичков "Образ и подобие". Костюми - Свила Величкова. Сценограф - Божидар Симеонов. Музика - Антони Дончев. Хореография - Борис Радев. 

(поправки от последните дни: актьорите Владо Карамазов и Александра Василева няма да участват в спектакъла. Режисьорът ще ползва текстове и от "12-та нощ" на Шекспир)

Премиерата е на 20 февруари 2013 г.

Разпределение: 

 Ричард Глостър, демек - трети: Георги Мамалев

 Крал Едуард, демек - брат му: Владимир Карамазов (няма да участва)

Джорд Кларънс, демек брат ми: Йосиф Шамли 

Бъкингам, подлога на Ричард: Валентин Ганев 

 Хейстинг+психоаналитик на Р.+ "чистач" (като Х. Кайтел в "Криминале" - Юрий Ангелов

Лейди Ана - Илиана Коджабашева 

Радена Вълканова
Параскева Джукелова

Кралица Елизабет - Радена Вълканова, Параскева Джукелова 

Пламен Пеев
Теодор Елмазов

Ривърз, Дорсет, Грей - Владимир Карамазов, Пламен Пеев, Теодор Елмазов 

Кралица Маргарита - Жорета Николова

Бракънбъри - Борислав Стоилов

Кейтсби - Юрий Ангелов

Ратклиф - Борислав Стоилов

Лейди Йорк - Елина Калинова, Параскева Джукелова

Стенли Дарби - Борислав Стоилов

Ричмънд - Йосиф Шамли

Убиец I - Теодор Елмазов

Убиец II - Пламен Пеев

Мистрис Шор - Александра Василева (няма да участва)

Лорд Тиръл - Пламен Пеев

  Всичките артисти играят и персонажите от „Образ и подобие“ на Йордан Радичков, което ще бъде II- ра част на III- ти Ричард.  

 

ПРЕМИЕРА 

5, 6, 7 ноември, 20.00, "The Fridge", бул. Мадрид 8


„ВСИЧКОЯДЕЦЪТ”










режисьор - Ани Васева,  
текст - Мирослав Христов
художник - Георги Шаров
звук - ДатаТранспортер
участват - Галя Костадинова и ДатаТранспортер
 



"ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е истеричната хипер-еуфория на трансформиращото се тяло и задоволяването на космическия всеяден апетит.ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е ръбът, отвъд който полът, размерът и материята нямат значение, защото са едновременно мъжки, женски, средни, миниатюрни, гигантски, плътни и крехки. В пастта на Всичкоядеца дебне малка, сексапилна черна дупка, пламтяща в отчуждението си, в която се прозява нищото.

 






Представлението се осъществява от сдружение „Плюс”, METHEOR, the fridge и театрална работилница „Сфумато” с помощта на Министерство на културата на Република България.

От месец декември постановката ще може да бъде гледана и в театрална работилница „Сфумато”."

 =====================================================

ОЧАКВАЙТЕ 29, 30, 31 октомври, 20 ч. "Червената къща"

                          Клер & Мадам & Соланж
                          Игра на Любов и Смърт
                                                         по Жан Жьоне
спектакъл на актьорите: Касиел Ноа Ашер, Иво Желев, Силвия Станоева; сценично пространство: Венцислав Занков; звуково пространство: Емилиян Гацов – Елби
 ПРЕМИЕРА: 29,30,31 октомври 20 00 ч., Център за култура и дебат “Червената къща“.Ул.Любен Каравелов 15 “Ангелите на Касиел“, след първия си любовно-концертен проект “TOXIC“се хвърлят в дълбокото със спектакъл по текстове на един от най- провокативни гениални автори на 20 век: Жан Жьоне.Син на проститутка, осиновен от дърводелец, отгледан в затънтените краища на провинциални градчета, Жьоне прекарва голяма част от живота си в странстване из Европа. Житието му се оглежда без свян в романите, пиесите и есетата, които той пише и които разнищват темите за хомосексуализма, престъпността, за трудния живот на маргинални персонажи, за потисканите желания, за абсурда, в който се озоваваме, загубили фундаментални ориентири.Творчеството и личността на Жьоне вдъхновяват такива творци като: Джакомети,Жан Пол Готие, Уорхол, Вернер Мария Фасбиндер, Пикасо.
“Ангелите на Касиел“ твърдят за себе си, че са повече от колеги, приятели, любовници, съмишленици... Дали това е така,ще можете да разберете от новото им представление „Клер & Мадам & Соланж „.То ще е и софийският театрален дебют на финалистите от първото актьорско тв реалити “Стар Машин“ - Иво Желев и Силвия Станоева. Проектът има честа да бъде подкрепен от Програмата за подкрепа на свободен театър на МК, сп. Биограф, “Гала филм“.

„Забрави шута ранга свой”

„Какво животно е актьорът? В живота си е никаквец, негодяй, свиня. Хрантутник най-безотговорен. Бедняк. Непростимо мръсен. Мерзавец. Нелеп сервилник. Пияница. Потънал в заеми, които никога не връща. Смешник в устата на слугите... и на богатите. Пачавра. Той бърка в раните и в задниците ви. Ненужно тяло под ритниците. Лицето без лице. Без Име. Изповедник на останалите: Идеалните, Невинните, Непогрешимите. Профайлърът за вашите насилия и низките ви тайни. За злото във душите на останалите. За влюбванията, оргазмите, целувките, сълзите, спазмите, ножовете в ръцете ви... Наблюдателят и изпълнителят на вашите желания. Актьорът е негодник. Дословно е негодник. Негодник в смисъл на мерзкия, безчестен смисъл на мерзавост. Крадецът на животи... Дяволът.”                                                                                                        Касиел Ноа Ашер Времетраене: 80 мин. На български език. Вход: 12/8 лв.
ОЧАКВАЙТЕ "ТЕРАПЕВТЪТ"
Започнаха репетициите на “ТЕРАПЕВТЪТ” от Елена Алексиева в Народен Театър - камерна сцена, режисьор на спектакъла е Крис Шарков, сценограф - Венелин Шурелов, художник на костюмите - Елица Георгиева, композитор - Асен Аврамов.
Владо Пенев
 Участват: ВЛАДИМИР ПЕНЕВ, ЖОРЕТА НИКОЛОВА, МАРИН ЯНЕВ, ЦВЕТАН АЛЕКСИЕВ, АЛЕКСАНДРА ВАСИЛЕВА, ИЛИЯНА КОДЖАБАШЕВА
Той е д-р Мърт, възпитател на кучета и кучешки психотерапевт, а всъщност тънък и безпощаден манипулатор на техните стопани, тласкан от неосъзната жестокост и съмнителен хуманизъм. 
Цветан Алексиев
Клиентите му до един са аутсайдери, всеки от които междувременно се е заблудил някъде по пътя си, без дори да усети. Някои от тях идват при д-р Мърт, за да се убедят, че са щастливи. Други – за да търсят алтернатива. А трети чисто и просто са изгубили всяка надежда. Онова обаче, което той ще им даде, е повече, отколкото могат да понесат.
Жорета Николова
Всички сме сами на света. Единствената разлика е, че някои го знаят, а други не. Но всеки запълва празнотите както може. Най-добрият приятел на човека не е друг човек. Понякога е куче, което се държи като човек. А най-често е заблудата, която е измислил сам за себе си.  Д-р Мърт разбива тази заблуда по един обезпокоителен начин. И предлага друга на нейно място. Разбира се, само за оцелелите от неговата терапия.
Елена Алексиева
Елена Алексиева е родена през 1975 г. в София. Има магистърска степен по Международни икономически отношения от Университета за национално и световно стопанство, София. Продължава в докторската програма по семиотика на Нов български университет. Има докторска степен по литература. Има кратък академичен опит като асистент по теория и практика на превода в Нов български университет. От 15 години е конферентен преводач на свободна практика. 
Александра Василева
Автор е на две стихосбирки, Бримка на сърцето (1994) и Лице на ангел-екзекутор (1996), и на три сборника с разкази: Читателска група 31 (носител на награда „Хеликон” за съвременна българска проза за 2006 г.), Кой (2006, номинация за „Хеликон” за 2007 г.) и Синдикатът на домашните любимци (2010).  Романите й включват Рицарят, дяволът, смъртта (2007), Тя е тук (2009) и  най-новата й книга, романът Нобелистът (2011, номинация за „Хеликон”).
Илияна Коджабашева
Сборникът с разкази Кой бе издаден на испански през 2010 г. Нейни разкази са публикувани в периодични издания и антологии на английски, френски, испански, полски, унгарски, сръбски и македонски.
Марин Янев
Елена Алексиева е автор и на няколко пиеси, сред които Експериментът (2006, постановка на радиотеатъра на програма «Христо Ботев» на БНР, 2012 г.), Глас (2010) и Терапевтът (2010).
Крис Шарков
Крис Шарков завършва НАТФИЗ в класа на проф. Красимир Спасов през 2009 г. и много бързо се наложи като едно от най-интересните имена сред най-младите театрални режисьори.  Постановката му „Куклен дом” беше номинирана в три категории за наградаите „Икар”. Тя е четвъртият му спектакъл след „Макбет” от Шекспир във Варненския театър, „Господин Колперт” в Театър „София” и „Посещение при бащата” в „Сфумато”. 
30 септември, Народен театър, 19 часа
200 пъти
ВАЛЕНТИН ГАНЕВ  
в
“КОНТРАБАСЪТ”
от Патрик Зюскинд
на 30 септември от  19 ч. на Голяма сцена в Народен театър “Иван Вазов”
Постановка ПЛАМЕН МАРКОВ
Сценография НЕВЕНА БЕЛЕВА
“ИКАР” за мъжка роля
“АСКЕЕР” за мъжка роля
“ИКАР”  за режисура
...с очаквана изненада...
“Контрабасът” е невероятния литературен дебют на Зюскинд. Следват “Парфюмът . Историята на един убиец”, “Гълъбът”, “За любовта и смъртта”, „Историята на господин Зомър“, „Три истории и едно наблюдение“ и др. Носител е на редица литературни награди, а “Парфюмът” е един от най-известните романи, писани на немски език и една от най-четените книги в света. 
Зюскинд е наричан „писателят фантом“, „тайнственият г-н З.“ и „задкулисният гений“, тъй като отказва награди за своите произведения и е известен с това, че никога не дава интервюта. Ето едно от редките му изявления: 
 "Контрабасът" написах през лятото на 1980 г. Става дума, наред с разни други неща, за съществуването на един човек в неговата малка стая. При писането се ръководех от собствения си опит, защото и аз прекарвам значителна част от живота си в стаички, които напускам с голямо усилие. Надявам се някой ден да открия толкова тясна стаичка, че да се уморя от самотата. Тогава ще напиша пиеса за двама в повечко стаи.”
Спектакълът е носител на множество национални театрални награди, участвал е в на 15 театрални фестивала , Валентин Ганев е играл на сцените на Лондон, Бостън, Ню Йорк, Москва, Белград, Скопие.
Още с премиерата критиката оценява виртуозността на спектакъла и изключителното майсторство на Валентин Ганев.
“Контрабасът” е един от хитовете на Народния за десетилетието.”
“Една от най-добрите си роли през последните години Валентин Ганев строи подобно музикална партитура и я изпълнява не просто майсторски, а съзнателно подчертавайки умелата си техника на изпълнение, сякаш за да напомни позабравената стара истина, че актьорът също е музикант и качеството на неговото изпълнение зависи не само от дарбата, но и от "тайните" техники на изпълнение, които той владее. “
“Актьорът градира комичното и драматичното, за да постигне внушението,че изкуството е форма на живот, начин на мислене, състояние на психиката, страст и страдание. Нещо, което те прави абсурден, смешен, неприспособим към другите и към себе си. … 
Двестното представление ще се играе на Голяма сцена в Народния театър, разбира се за публиката има и специална изненада, каква е тя ще разберат само зрителите в салона.
Билетите са в продажба на касите на театъра.

   „Панаир на младите” 2012

Девет представления ще бъдат представени в рамките на една седмица на шестото издание на „Панаир на младите”, ежегодно провеждащ се в средата на октомври в Младежки театър. Две премиери и две чужди представления ще представи фестивалът. Селекционер е Кремена Димитрова –  театровед и ПР на Младежки театър. 
Какво ни очаква:
Премиера на първата пиеса на Ясен Василев (р. 1988) „Зазиданите”,  която спечели миналогодишния конкурс за млада драматургия, отново в Младежки театър. Ясен Василев е поет, писател и част от „Поетично кабаре” (Иван Димитров, Ясен Василев, Мирослав Христов и Радослав Чичев). Режисьор на тази наречена от автора „мистерия”, в която има повече ужаси и кинаджийски похвати, е Теа Сугарева – дъщеря на Едвин Сугарев, която завършва режисура в класа на Снежина Танковска. В представлението участват четирима актьори, отново от класа на Танковска. 
„Живак” - авторски спектакъл и дебютираща пиеса на Димитър Живков (р. 1984), актьор от трупата на Сатиричен театър. В края на миналия театрален сезон се състоя премиерата на „Живак”, която описва пъстрия живот на врачанци, ползвайки се от автентичния им диалект.  Режисьор на спектакъла е Димитър Стефанов, сценограф и костюми Димитър Димитров, музика – Мартин Каров. 
След известно отсъствие на режисьора Стилиян Петров, който през 2005 г. получи ИКАР за дебют за „Части от цялото” по текстове на Й. Радичков, отново можем да видим негово представление. „Анданте” е по три едноактни пиеси на Л. Петрушевска, дипломен спектакъл на актьорския клас в НАТФИЗ на проф. Маргарите Младенова, който участва в редица международни форуми и вече е с една награда от студентски фестивал в Турция.
След участието на фестивала  „Малък сезон” 2012 в Сфумато отново можем да видим „БИТ” на режисьорката Възкресия Вихърова. В представление, което остана емблематично за българския театрален авангард от 90-те години, участват студенти от НБУ и две актриси от предишното издание на спектакъла  – Ася Иванова и Добриела Попова.
Втора премиера на театралния панаир е  сценографско-танцовият проект „А-ЗА-МЕН” на Албена Баева, който е базиран върху взаимоотношенията и взаимовръзката между човешкото тяло и компютъра. Специален софтуеър, създава звукова среда, чрез проследяване на движенията на актьора. Албена Баева зъвършва „дигитални изкуства” в НХИ, създава „Runabout project”, работи в сферата на експерименталното видео и пърформанса. 
Два са спектаклите от чужбина и двата свързани с Балканите. “Hope” („Надежда”) е на завършилия в НАТФИЗ македонски актьор, от класа на проф. Пламен Марков, Петар Милошевски, който живее и работи в Лондон. Моноспектакълът му, по негови думи, е между танцовия, физическия и психологическия театър, използващ Буто техника и елементи от театъра на Гротовски. 

Другият чужд спектакъл е „Касандра”, с участието на гръцката актриса Деспина Сарафейду от Атина. Моноспектакълът е определен като stand-up tragedy in broken English, с автор Серджо Бланко и е базиран върху мита за троянската война. Разказът се води от името на травестит, който проституира, за да събере пари за операция за смяна на пола и който вярва, че в него се е преродила Касандра. Спектакълът се играе, както става ясно и от жарна, който му е поставен, на развален английски. 
Следвайки стъпките на вече утвърдения фестивал на младите „Малък сезон” в Сфумато, „Панаир на младите” в Младежки театър организира „Работилница” (уъркшоп) „Завръщане към корените на театъра. Изкуството на епичното в театъра в контекста на съвременната ситуация на Балканите”, която ще се води от един от учениците на Гротовски и Анатолий Василиев - Василис Лагос. Изненадата е, че ще се проведе на български, тъй като г-н Лагос се оказа, че е живял две години в България и знае езика. Работата основно ще е върху античната драматургия и хексаметъра. В ателието ще могат да участва не повече от 12 актьори, които ще бъдат предварително селектирани. Часовете ще се водят цяла седмица и в края на процеса ще се представи резултатът пред публика. 
Допълнително към програмата участват и две гостуващи представления:  „Червената шапчица. Презареждане” – театър Хенд, Пловдив и „Ромео и Жулиета” с режисьор Мария Атанасова, Сливен.
Фестивалът е амбициран да излезе извън театралното и с голяма музикална програма.  Ще участват -  режсиьорът Марий Росен с „Help me Jones”,  както и екстравагантният музикален проект на Касиел Ноа Ашер с Ангелите на Касиел  „TOXIC”, с участието на Иво Желев, Силви Станоева и Людмила Сланева, и специалното участие на Васил Пармаков (клавишни) и Блаже Димитров – китара. В музикалната част от панаира са и Rudi, Duli, Muden & Kukushef, Beatbox – Art from the heart, Swing танци, проект на Rockabilli.bg и Ралица Ковачева – Бежан.  
Всичко това ще се случи между 8-ми и 14-ти октомври в камерното и клубното пространство на Младежки театър.
ПЪРВАТА ПРЕМИЕРА  В ТЕАТЪРА НА АРМИЯТА Е НА РЕЖ. ПРОФ. КРАСИМИР СПАСОВ. В НАЧАЛОТО НА ОКТОМВРИ ИЗЛИЗА "КОЙ СЕ СТРАХУВА ОТ ВИРДЖИНИЯ УЛФ" ОТ ЕД. ОЛБИ. ПРЕДСТАВЯМ ВИ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО ИВАН РАДОЕВ - ДЖОРДЖ
 СТЕФКА ЯНОРОВА - МАРТА
ВЕСЕЛИН АНЧЕВ - НИК
РАДИНА КЪРДЖИЛОВА - ХЪНИ
 НА 1-ви ОКТОМВРИ В МАЛЪК ГРАДСКИ ТЕАТЪР ИЗЛИЗА ПРЕМИЕРАТА НА "СУМАТОХА" ОТ ЙОРДАН РАДИЧКОВ, С РЕЖ. МАРИУС КУРКИНСКИ, СЦЕНОГРАФ И КОСТЮМИ - ПЕТЯ СТОЙКОВА, МУЗИКА - МАРТИН КАРОВ Допълнителна информация за предстоящия афиш на Малък Градски Театър можете да видите ТУК ЕТО И РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО НА РОЛИТЕ:
Бързата кафява лисица - ХРИСТИНА КАРАИВАНОВА
 Гоца – АЛЕКСАНДЪР КАДИЕВ
 Араламби – НИКОЛА МУТАФОВ
 Лило – СИМЕОН БОНЧЕВ
 Глигор – СТОЯН МЛАДЕНОВ
 Иван Гамаша – ВЛАДИМИР ЗОМБОРИ
 I Циганин - ЕВГЕНИ БУДИНОВ
 II  ЦиганинВЛАДИМИР ДИМИТРОВ
 Петраки – АНТОНИЙ АРГИРОВ
 Шушляка – АЛЕКСАНДЪР ДИМОВ
 Зеленото дърво – ИВО АРЪКОВ
 I Крокодил – АЛБЕНА МИХОВА
 II Крокодил – СТЕЛА СТОЯНОВА
 III  Крокодил - ТАНЯ ПАШАНКОВА

РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА "ХАМЛЕТ", ЯВОР ГЪРДЕВ - ПРЕМИЕРА ОКТОМВРИ 2012

РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА "ХАМЛЕТ" НА ЯВОР ГЪРДЕВ  В НАРОДЕН ТЕАТЪР. ПРЕДСТОЯЩА ПРЕМИЕРА НА 19, 20, 21 -ви ОКТОМВРИ
Хамлет - Леонид Йовчев
Клавдий - Мариус Куркински
Духът  - Константин Станчев (ученик)
Гертруда - Светлана Янчева
Полоний - Валентин Ганев 
Лаерт - Христо Петков
Офелия - Весела Бабинова (студентка)
Хорацио - Иван Юруков
Розенкранц - Ованес Торосян 
Гилденстерн - Павлин Петрунов
Фортинбрас - Петко Венелинов
Волтеманд - Зафир Раджаб
Корнелий   - Даниел Пеев
Марцел - Aлександър Узунов (студент)
Барнардо - Деян Ангелов
Франциско - Дарин Ангелов
Озрик - Сава Драгунчев
Рейналда - Гергана Арнаудова (студентка)
Актьорът-водач на трупата - Йосиф Шамли
Актьорът-Гонзаго - Станислав Генадиев (танцьор)
Актрисата-Баптиста - Виолета Витанова (танцьорка)
Актьорът-Луциан - Кире Гьоревски (танцьор)
Свещеникът - Емил И. Марков
Гробарят - Пламен Пеев
Другият - Теодор Елмазов
Капитанът - Виктор Танев
Английският посланик - Калин Яворов


Художници                                  - Даниела Олег Ляхова
                                                       и Никола Тороманов                                   
Видео и 3D-моделиране            - Венелин Шурелов
Музика                                          - Калин Николов
Хореография                              - Виолета Витанова
                                                       и Станислав Генадиев
Сценичен бой                             - Емил Видев
Драматург                                   - Емил Илиев
Консултант                                  - Сава Драгунчев
Графичен дизайн
на печатните материали            - Лиана Димитрова 
Пом.режисьори                          - Ирина Иванова и Олга Недялкова
        
РЕПЕТИЦИОНЕН ПЕРИОД                    12 юни - 27 юли, 2012 г.
                                                                         01 септември - 20 октомври, 2012г. ПРЕМИЕРА                                           19, 20, 21 октомври, 2012 г.

1 коментар:

  1. Мисис Пирозова, моля Ви дръжте си пипалата малко, защото вече окупират цялото театрално киберпространство. Моля Ви! Вашето мнение за абсолютно всичко вече е еднакво и винаги съдържащо ирония обвита в огромна порция злоба. Разбирам, че Вас ви оценяват като критичка (аз също), в днешно време трябва някой да казва на хората какво правят и къде се намират. Но извинете... малко прекалихте. Не сте интересна. Скучна сте. Съжалявам, че ще навляза в личното Ви пространство, даже интимното , но моля... намерете си някаква подкрепа (мъжка). И нямам предвид лекар. Поне за сега. Отрежете си косите. Когато минавате покрай мен ме шибат през лицето точно както и правят вашите така наречени рецензии. Съжалявам за този коментар, но не издържах. Не искам да водя война с вас. Вие сте по-силна и нахална. Това го знаем и двамата. Продължавайте да пишете, разбира се. Понякога дори в една дума изскача старият образ на мисис Пирозова. Гледайте мистър Гърдев. Хвалете го. Той прави изключително-невероятни, мащабни проекти, които наподобяват холивудските блокбастери, ако ме разбирате. Съмнявам се да не ме. Имате си г-н хомо ‘’Паякът’’. Какво повече искате? Останете си възрастна критичка, издавайки сама собственото си самотно списание, което за съжаление само Вие си го четете сама. Поддържайте изключително посещаваният Ви блог с отвратителен дизайн. Седнете в КЕВА. Поръчайте си едно билково чайче и останете сама със себе си. Не че имате друг избор.
    – АЗ (с неприкрита злоба)

    ОтговорИзтриване